« دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقیتعمیر موبایل »

شیوه تعمیر پی اس 4 و حل مشکلات عمده

نوشته شده توسطرضا کریمی 19ام مهر, 1400

در این راهنمای جامع از تیم دو سوت تعمیر به بررسی شیوه تعمیر پی اس 4 و مشکلات عمده آن می پردازیم. همچنین راه حل هایی را برای رفع اشکالات و خرابی های دستگاه پلی استیشن 4 ارائه می دهیم.

شیوه تعمیر پی اس 4 و حل مشکلات عمده

در اینجا به برخی از مشکلات عمده دستگاه پی اس 4 و راه حل های آنها اشاره می کنیم:

1. چراغ نشانگر آبی چشمک می زند

هنگام راه اندازی پی اس 4 ، چراغ نشانگر LED که کنار کنسول را آراسته است باید قبل از سفید شدن به سرعت آبی رنگ شود. گاهی چراغ آبی به طور مداوم پالس می کند.

در این حالت، این کنسول سیگنالی به تلویزیون نمی فرستد. اگرچه این مشکل در زمان راه اندازی گسترده تر بود ، اما هنوز برای بخش کوچکی از کاربران مشکلاتی وجود دارد.

چراغ نشانگر آبی چشمک می زند

برای تعمیر پی اس 4 (PS4) همانطور که سونی در راهنمای عیب یابی خود بیان کرد، نور آبی چشمک زن می تواند نشانه ای از مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری باشد.

با این وجود ، تعدادی راه حل بالقوه وجود دارد که می توانید امتحان کنید. اگر موفق به جدا کردن مشکلی از سخت افزار پی اس 4 شدید، با پشتیبانی نمایندگی PlayStation تماس بگیرید.

زیرا آنها گاهی اوقات می توانند تعمیرات یا جایگزینی در محل را ارائه دهند. در این مرحله ، ممکن است کنسول شما تحت ضمانت سازنده نباشد و مجبور شوید هزینه تعمیر را پرداخت کنید.

1. سیستم عامل تلویزیون خود را به روز کنید

این نکات را دنبال کنید:

  • تعداد معدودی از کاربران اظهار داشته اند که با به روزرسانی سیستم عامل تلویزیون، کمبود سیگنال صوتی تصویری برطرف شده است.
  • اگر تلویزیون جدیدتری دارید، به ویژه تلویزیون با قابلیت اتصال به اینترنت، به کتابچه راهنمای تلویزیون مراجعه کرده و سیستم عامل آن را به روز کنید.
  • انجام این کار ممکن است تنظیمات HDMI را تغییر داده و سازگاری دستگاه را برطرف کند.

2. پورت های HDMI را بررسی کنید

برای تعمیر پی اس 4 (PS4) به هر دو پورت HDMI در تلویزیون وپی اس 4  نگاهی بیندازید، به همراه کابل HDMI هرگونه ناهنجاری یا خرابی آشکار می کنید. در صورت امکان کابلهای جایگزین HDMI را آزمایش کنید.

3. منبع تغذیه را بررسی کنید

دکمه روشن / خاموش در قسمت جلوی پی اس 4 را حداقل به مدت هفت ثانیه لمس کنید، یا تا زمانی که سیستم دو بار بوق بزند و خاموش شود. پس از آن ، سیم برق AC را از پریز برق جدا کنید. اتصال AC IN و سیم برق را از نظر آسیب دیدگی یا ناهنجاری بررسی کنید.

4. درایو سخت را بررسی کنید

  • مطمئن شوید که پی اس 4 شما خاموش است.
  • سپس سیم برق AC و سایر کابلهای متصل را قبل از کشیدن درپوش پایه HDD به سمت خارج جدا کنید.
  • پس از برداشته شدن ، هارد را از نظر احتمال آسیب دیدگی بررسی کرده و از قرارگیری صحیح آن در محفظه HDD اطمینان حاصل کنید.

5. تنظیم مجدد کنترلر

  • اطمینان حاصل کنید که همه چیز به درستی متصل شده است.
  • دکمه پی اس را روی کنترلر خود فشار دهید و نگه دارید تا چراغ سیستم نارنجی شود.
  • سپس ، دکمه پی اس را دوباره فشار دهید و نگه دارید تا چراغ سفید شود.
  • ما این روش را آزمایش کرده ایم و می تواند پی اس 4 شما را به درستی راه اندازی کند.

2. چراغ نشانگر قرمز چشمک می زند

 چراغ نشانگر قرمز چشمک می زند

اگر چراغ نشانگر قرمز مدام چشمک می زند مراحل ذکر شده را طی کنید:
  • به آن استراحت دهید: دکمه روشن / خاموش در قسمت جلوی پی اس 4 خود را حداقل به مدت هفت ثانیه لمس کنید ، یا تا زمانی که سیستم بوق بزند و خاموش شود. سپس ، منبع تغذیه را قطع کرده و اجازه دهید کنسول برای مدت زمان طولانی یا تا زمانی که به اندازه کافی خنک شود ، استراحت کند ، قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید.
  • فضای کافی به آن بدهید: پی اس 4 خود را در محلی با تهویه مناسب قرار دهید تا اطمینان حاصل شود فضای کافی برای تنفس دارد ، در صورت امکان از فرش و خدمات مشابه خودداری کنید. بعلاوه ، برخی از کاربران گزارش داده اند که قرار دادن کنسول به صورت عمودی به کاهش گرمای بیش از حد کمک می کند (اگرچه نباید این کار را انجام می داد ، با در نظر گرفتن موقعیت دسترسی به هر دو دریچه).

هنگام تعمیر پی اس 4 (PS4) اگر مشکل همچنان ادامه داشت و با هیچ یک از راه حل های بالقوه زیر برطرف نشد، با پشتیبانی پلی استیشن تماس بگیرید یا کنسول خود را مستقیماً به یک فروشگاه رسمی سونی ببرید تا ترتیب تعویض / تعویض را بدهد.


فرم در حال بارگذاری ...