« هزینه حل مشکلات اساسی تبلتشیوه تعمیر پی اس 4 و حل مشکلات عمده »

دلیل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

نوشته شده توسطرضا کریمی 20ام مهر, 1400

در این مقاله از سایت دو سوت تعمیر قصد داریم درباره نحوه رفع خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی برا آموزش بدهد، پس در ادامه مطلب باما همراه باشید. خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی

دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار

دلایل زیادی برای خاموش کردن جاروبرقی در حین کار وجود دارد که با رعایت نکاتی که در زیر به شما می گوییم به راحتی حل می شوند. توجه داشته باشید که دلایل قطع برق نه تنها خرابی جاروبرقی است ، بلکه دلایل دیگری نیز دارد. به عنوان مثال ، گاهی اوقات قطع برق باعث خاموش شدن آن می شود. علاوه بر نوسانات برق ، سایر علل احتمالی مربوط به خود جاروبرقی را توضیح خواهیم داد.

استفاده بیش از حد از جاروبرقی

یکی از دلایل خاموش شدن جاروبرقی استفاده زیاد از آن است. در بسیاری از موارد افرادی که زیاد از جاروبرقی استفاده می کنند با خاموش شدن آن در حین کار مخالفت کرده و مشکل را نقص جدی جاروبرقی می دانند. باید بدانید که استفاده زیاد از جاروبرقی می تواند منجر به فرسودگی قطعات شود. بهتر است از جاروبرقی بیش از 25 دقیقه استفاده نکنید؛ زیرا استفاده بیش از این زمان می تواند به مرور زمان باعث خرابی جاروبرقی یا کاهش عملکرد آن شود. یکی دیگر از مشکلات مصرف زیاد جاروبرقی هزینه اضافی قبض برق است.

اشکال در قطعات

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن جاروبرقی در حین کار خرابی قطعات است. اگر جاروبرقی بلافاصله خاموش شود ، ممکن است یکی از اجزای آن خراب شود یا دچار مشکل شود. اگر جاروبرقی شما خیلی قدیمی و فرسوده باشد این مشکل ممکن است رخ دهد. در این مورد ، می توان گفت که بهترین گزینه برای شما خرید یک جاروبرقی جدید است.

ترموستات

ترموستات جاروبرقی برای کار بی عیب و نقص موتور و سلامت آن در دستگاه در نظر گرفته شده است. اگر موتور بیش از حد گرم شود، ممکن است بسوزد یا کاملاً بسوزد. بنابراین ، ترموستات ناگهان جاروبرقی را خاموش می کند ، مدار را خاموش می کند و موتور را خاموش می کند. پس از مدتی و پس از سرد شدن موتور ، می توان دوباره از جاروبرقی استفاده کرد. اما اگر ترموستات جاروبرقی خراب باشد ، خرابی ترموستات می تواند باعث شود ناگهان جاروبرقی خاموش شود و به دلیل روشن نشدن جاروبرقی ممکن است ترموستات بیش از حد گرم شود. وقتی ترموستات بعد از گرم شدن موتور روشن می شود ، موتور را خاموش کرده و جاروبرقی را خاموش می کند. تعمیرکار حرفه ای جاروبرقی می تواند جاروبرقی شما را تعمیر کرده و ترموستات آن را در مدت زمان بسیار کوتاهی تعویض کند.

کیسه دستگاه

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی در حین کار ، پر بودن کیسه جاروبرقی است. همیشه کیسه جاروبرقی را تا زمان پر شدن کامل خالی کنید. اشتباه دوم استفاده از کیسه های جاروبرقی دائمی است. بهتر است از کیسه های یکبار مصرف یا کیسه های نانو استفاده کنید. بهترین کیسه ها برای استفاده از کیسه های پارچه ای جاروبرقی هستند. کیسه های نانوالیاف بهترین نوع کیف برای جاروبرقی ها هستند.

خرابی موتور

گاهی اوقات موتور که قسمت عمده جاروبرقی است ، به مرور زمان و به دلایل مختلف مانند افزایش نوسانات قدرت ، مشکلات سیم پیچ و فشار زیاد روی دستگاه ، می سوزد. موتورهای نیم سوز خیلی زود داغ می شوند و باعث می شود جاروبرقی خاموش شود. در صورت امکان ، موتور را تعمیر کنید ، و اگر مشکل برطرف نشد ، در نهایت چیزی جز تعویض موتور باقی نمی ماند.

سوال های متداول

در این قسمت به بررسی سوالات متداول درباره خاموش شدن ناگهانی و تعمیرات جاروبرقی می پردازیم.

آیا داغ شدن جاروبرقی طبیعی است؟

اکثر کاربران جاروبرقی شکایت دارند که جاروبرقی هایشان داغ شده و بوی آنها به نظر می رسد که پس از استفاده طولانی مدت در حال سوختن هستند. این معمولاً به دلیل گردش ضعیف هوا به دلیل خرابی موتور یا دریچه ایجاد می شود. برای تشخیص دقیق آنچه که مانع جریان هوا از جمله فیلترها و مسیرهای هوا می شود ، وقت بگذارید.

چرا موتورهای برقی بو می دهند؟

موتورهای نامناسب هنگامی که مشکلی پیش می آید ، بوی سوختگی قابل تشخیص می دهند. موتورها هنگام استفاده گرمای زیادی تولید می کنند. اگر ابزار بیش از حد طولانی یا خیلی سخت کار کرده باشد ، ابزار می تواند بیش از حد گرم شود و بوی سوزش ایجاد کند.

چرا موتورهای خلاء فرسوده می شوند؟

گاهی اوقات ممکن است موتور روی هوور شما متوقف شود و بسوزد. این امر به دلایل مختلفی رخ می دهد، اما رایج ترین آنها استفاده بیش از حد از خلاء یا استفاده ساده از یک جاروبرقی قدیمی با موتور قدیمی است که در طول زمان فرسوده شده است.

چقدر طول می کشد تا جاروبرقی خنک شود؟

پس از انجام کلیه بررسی ها ، اجازه دهید تا پاک کننده خنک شود که معمولاً حدود 45 دقیقه است. پس از خنک شدن و اتصال مجدد به آن ، باید دوباره شروع به کار کند زیرا برش برای تنظیم مجدد خودکار طراحی شده است.


فرم در حال بارگذاری ...