موضوع: "تعمیرات موبایل"

تعمیر موبایل

نوشته شده توسطرضا کریمی 5ام مهر, 1400

تعمیر موبایل / در این قسمت از تیم دو سوت تعمیر ، ما درباره روش تعمیر موبایل یا تلفن همراه ، مشکلاتی که معمولا برای موبایل بوجود می آید و سوالات رایج شما در مورد تلفن همراه صحبت میکنیم . تعمیر موبایل در دو سوت تعمیر تلفن همراه یا موبایل وسیله ای بی سیم و قابل حمل است که به کاربر این اجازه را میدهد که هم تماس برقرار کند و هم تماس را دریافت کند. در حالی که اولین نسل از تلفن های همراه تنها خدماتی بابت تماس داشتند، اما نسل جدید تلفن های همراه کارایی بسیار بیشتری دارند و دارای مرورگر وب ،دوربین،بازی ، بخش موزیک و ویدئو و… هستند.

روش تعمیر موبایل (گوشی همراه) و حل مشکلات آن در دو سوت تعمیر

ما چند نکته را در باب روش تعمیر موبایل، با تمام تکنسین های حرفه ای تعمیر تلفن های همراه در میان می گذاربم که مطمئناً در انجام مشاغل تعمیراتی مفید خواهند بود. برای کسانی که از این موضوع بی اطلاع هستند ، این یک درس جدید برای یادگیری است و برای کسانی که قبلاً این را می دانند ، این فقط یک تجدید نظر برای آنها است! با ما همراه باشید تا به بررسی مشکلات متداول تلفن های همراه به بحث بپردازیم.

می توانید حل مشکل تلفن همراه خود را تعمیر موبایل در دو سوت تعمیر بسپارید.

ما در این قسمت این مشکلات را بررسی میکنیم و راه حل هر مشکل را به شما میگوییم.

1.پس از مدتی سرعت دستگاه کند میشود

کند شدن سرعت مشکلی است که همه ی ما به آن برخورد کرده ایم و معمولا دلیل آن قدیمی بودن موبایل یا برنامه ها و فایل های زیاد برروی موبایل است . اگر شما فردی هستید که از برنامه های زیاد و سنگین برروی موبایل خود استفده میکنید ،بهتر است هنگام خرید دقت داشته باشید که دستگاه شما RAM بالایی داشته باشد . پس از مدتی سرعت دستگاه کند میشود راه حل در هنگام مواجه شدن با این مشکل این است که همه ی فایل ها و داده ها برروی گوگل داریو یا Drop box انتقال دهید و از روی تلفن خود پاک کنید .

  • اگر برنامه ای است که به تازگی نصب کرده اید بهتر است که آن را هم پاک کنید .
  • اگر همه ی این کار ها را انجام دادید ، و باز هم سرعت موبایل شما پایین بود بهتر است که آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید . 

2.عمر باتری کم میشود

عمر باتری کم میشود حتما برای شما هم پیش آمده است که از گوشی خود به طور مداوم در روز استفاده نمیکنید، ولی باز هم عمر باتری موبایل شما کم است حالا برای حا این مشکل چه کار هایی انجام دهیم :

  • هنگامی که از موبایل خود استفاده نمیکنید باید روشنایی صفحه ،Bluetooth ، Wifi ،GPS را خاموش کنید .
  • میتوانید باتری خود را در حالت ذخیره قرار دهید .(Power saving mode)
  • بهتر است که در تنظیمات گوشی خود نگاه کنید که کدام برنامه بیشترین مقدار باتری را مصرف میکند ؛ شما میتوانید آن هایی که تخلیه ی باتری بیشتری را دارند غیر فعال کنید .

3.بیش از حد داغ میشود

این اتفاق به طور معمول میتواند به مشکل قبلی مربوط باشد . علت بیش از حد گرم شدن موبایل مربوط به مشکلات باتری است . بیش از حد داغ میشود سعی کنید اگر این اتفاق برای شما افتاد این مشکل را حل کنید زیرا باعث آسیب رسیدن به باتری و صفحه ی موبایل شما می شود . برای حل این مشکل بتر است راه های قبلی را امتحان کنید و موبایل خود را از نور آفتاب دور نگه دارید  اگر بااین روش ها جواب نداد بهتر است که موبایل خود را به روز رسانی کنید و به تنظیمات کارخانه برگردانید . 

4.حافظه پر میشود

شاید شما از آن افرادی هستید که عکس ها، آهنگ ها، و دیگر اطلاعات را با اینکه دیگر به آنها نیاز ندارید حذف نمیکنید .  حافظه موبایل پر میشود گاهی در موبایل (تلفن همراه ) شما اطلاعات و فایل هایی وجود دارد که حتی شما آنها را فراموش کرده اید . حتی برنامه هایی در موبایل شما وجود دارد که از آنها استفاده نمی کنید . که همه ی این موارد می تواند حافظه ی موبایل شما را پر کند.  این مشکل به مشکل اولی که توضیح دادیم مربوط است ، پر شدن حافظه باعث می شود که سرعت کارکرد موبایل شما پایین بیاید .  ‏بنابراین، راه حل های ممکن برای این مشکل یکسان است:

  1. سعی کنید آن دسته از فایل ها و برنامه هایی را که دیگر از آنها استفاده نمی کنید حذف کنید، همچنین می توانید تماس های قدیمی و پیام های متنی را حذف کنید . 
  2. همچنین شما می توانید از یک کارت SD استفاده کنید و اطلاعات را بر روی آن انتقال دهید.

5.بلوتوث دستگاه مشکل دارد

اگرچه کابل های کمتر ممکن است مشکلات کمتری به نظر برسند ، اما این مورد همیشه در مورد دستگاه های بلوتوثی صدق نمی کند. اگر دستگاهی جفت نمی شود ، بسیار پیچیده می شود. چون به سختی می توان فهمید مشکل از کجاست. بلوتوث موبایل مشکل دارد آیا دستگاه بلوتوث با تلفن شما سازگار است؟ این دستگاه ممکن است با هر گوشی موبایلی قابل جفت شدن نباشد. دستگاه ها را کنار هم قرار دهید تا مطمئن شوید هیچ مانعی باعث بروز مشکل نمی شود. بررسی کردید که آیا بلوتوث روشن است یا خیر. تلفن و دستگاه خود را خاموش و دوباره روشن کنید.

6.برنامه ی در حال اجرا FREEZE می شود

این مشکلی است که خیلی اتفاق می افتد اما حل کردن آن چندان هم سخت نیست . برنامه ی در حال اجرا FREEZEمی شود این مشکل معمولا از سمت برنامه است  دلیل اصلی آن این است که سیستم عامل شما آپدیت نشده است و آن نسخه از برنامه را پشتیبانی نمیکند . یا اینکه برنامه آپدیت نشده است و شما باید آن برنامه را آپدیت کنید تا این مشکلات رفع شود .

7.هنگ میکند

این اتفاقی است که معمولا در دستگاه های قدیمی رخ میدهد ، در این جور مواقع بهتر است که تلفن خود را خاموش ، روشن کنید . وقتی که این کار جواب نمیدهد باید باتری را ازتلفن خارج کنید و دوباره روشن کنید .هنگ کردن موبایلبااین حال در برخی از گوشی های مدرن شما نمیتوانید که باتری را جدا کنید. در این حالت بستگی به این دارد که موبایل شما چه مدلی است:

  1. apple (بالاتر از ios8 ): کلید کم کردن صدا فشار دهید.کلید زیاد کردن صدا را فشار دهید.کلید پاور را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
  2. samsung: کلید پاور + کم کردن صدا را به مدت 15 ثانیه باهم فشار دهید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود.
  3. sony: کلید پاور و زیاد کردن صدا را باهم به مدت 10 ثانیه فشار دهید.هنگامی که ویبره ی موبایل را احساس کردید کلید پاور را مانند همیشه فشار دهید تا دستگاه روشن شود.
  4. Nokia: کلید پاور را به همراه زیاد کردن صدا به مدت 15 ثانیه هم زمان فشار دهید ، تا لوگوی اندروید ظاهر شود.

رفع اشکال مدل های مختلف

در این قسمت به بررسی مشکلات مدل های سامسونگ و ال جی می پردازیم.

راهنمای رفع اشکال مدل سامسونگ

راهنمای رفع اشکال و تعمیر موبایل مدل سامسونگ برای تعمیر موبایل سامسونگ در صورتی که پورت شارژ شما کار نمی کند، این نکات را مورد توجه قرار دهید. درست مانند باتری های تلفن ، با گذشت زمان کابل های شارژ و پورت شما فرسوده می شود. در تلفن شما ، زبانه های کوچک فلزی در اطراف دهانه جایی که شارژر خود را به برق متصل می کنید ، آسیب دیده یا کثیف می شوند ، که می تواند قابلیت شارژ آن را کند کند.

  • هر چند همیشه پورت شارژ نیست که باعث بروز مشکلات شارژر می شود ، بنابراین قبل از اقدام به تعمیرات موبایل، خودتان کار عیب یابی تلفن خود را انجام دهید.
  • اگر فقط باید مواد زائد را از پورت شارژ پاک کنید. سعی کنید با استفاده از مسواک یا پنبه استفاده نشده پورت را تمیز کنید که از اتصال خوب به کابل شارژ شما جلوگیری می کند.
  • اگر کابل یا آداپتور دیواری است که ایراد دارد ، آنها را خارج کنید. اگر این مسئله واقعا به خرابی پورت شارژ مربوط شود ، باید به تعمیرگاه مراجعه کنید.

روش حل مشکل گوشی ال جی

اگر حجم نوتیفیکیشن های موبایل ال جی شما بیش از حد زیاد است، با فشار دادن و نگه داشتن انگشت خود بر روی اعلان که ظاهر میشود، می توانید به تنظیمات دسترسی پیدا کنید و آن ها را متوقف کنید. روش حل مشکل گوشی ال جی این یک نوع کنترل پنل است که به شما امکان می دهد نوع اعلان مرتبط را به طور کامل خاموش کنید. یا آن را سایلنت کنید تا نشان داده شود اما توجه شما را به خود جلب نکند.

نحوه عیب یابی و تعمیر موبایل در منزل

گوشی تلفن شما ممکن مشکلات زیادی پیدا کند. برای راحتی کار و عیب یابی و تعمیر موبایل در منزل به این نکات توجه کنید.

  1. در صورتی تلفن همراه شما پس از قالب بندی کارت SD را تشخیص نمی دهد، ظرفیت کارت حافظه را بررسی کنید.
  2. اگر حداکثر 32 گیگابایت است آن را به صورت exFAT قالب بندی کنید.
  3. تلفن را در حالت بازیابی مجدداً راه اندازی کرده و wipe cache را در Android انتخاب کنید. با این کار کارت SD پاک می شود و آن را به صورت FAT32 قالب بندی می کند که برای ذخیره سازی در تلفن مناسب ترین حالت است.
  4. ممکن است همگام سازی گوشی موبایل شما مشکلی داشته باشد. مشکل همگام سازی پس از مدتی به طور خودکار حل می شود.
  5. در غیر این صورت ، حساب google را حذف کرده و دوباره اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت محدود نبوده و به درستی کار می کند. به روزرسانی سیستم را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را به روز کنید.

سوالات متداول کاربران درباره سرویس و تعمیر موبایل

در ادامه به برخی از سوالات متداول کاربران درباره تعمیر موبایل در دو سوت تعمیر می پردازیم.

چرا برنامه ها دانلود نمیشوند؟

علت دانلود نشدن برنامه ها معمولا حافظه ی کم گوشی است پس بهتر است که حافظه را کمی خلوت تر کنید . توجه داشته باشید که بعد از پاک کردن برنامه ها برای به دست آوردن حافظه ی کافی برای دانلود برنامه ی جدید حتما دستگاه را خاموش ، روشن کنید.

چگونه می توانم مشکل تلفن همراه خود را برطرف کنم؟

باتری را بردارید و ببینید آیا شارژ می شود یا خیر. نقطه باتری و اتصال باتری را بررسی کنید. اتصال باتری را مجدداً فروخته یا تغییر دهید. شارژر را وارد کنید و اگر “شارژ باتری” ظاهر شد یا نه ، آن را وارد کنید.

تعمیر موبایل چگونه است؟

تکنسین های تعمیر موبایل کار ارزیابی عملکرد تلفن های همراه ، نصب و به روزرسانی نرم افزار تلفن ، عیب یابی مشکلات سیم کشی و جایگزینی قطعات و اجزای آسیب دیده مانند باتری ، صفحه نمایش LCD ، صفحه کلید ، دکمه ها را انجام می دهند.

سخن آخر

همان طور که توضیح دادیم اکثر مشکلات موبایل (تلفن هوشمند ) را خودتان میتوتنید حل کنید ، البته که این مشکلات معمولا شامل مشکلات سخت افزاری نمی شود. مرکز تخصصی تعمیر موبایل در صورت برخورد با این مشکلات و حل کردن مشکل اصلی شما میتوانید از متخصصان سایت تعمیر موبایل در دو سوت تعمیر کمک بگیرید تا کار تعمیر موبایل شما را در کمترین زمان و با بالا ترین کیفیت حل کنند.

برای سرویس و تعمیر موبایل خود و اطلاع از هزینه با تیم دو سوت تعمیر تماس بگیرید.